16 Ağustos 2010 Pazartesi

SİNEMA SİYAHI GÜDÜLENMEK

 Bu yazı, Değerli Büyüğümüz S. ALİ YILMAZ’ a hitaben yazılmıştır.
GÜDÜLENMEK
         Yayın hayatını yıllardır Erdemli İlçesinde sürdürmekte olan bir mahalli gazetenin köşesindeki köşe yazınızı ilk kez okuma şansın yakaladığımda, çalışma odamın duvarına reklâm amaçlı asılmış, koparılmaya endeksli takvim yaprakları 12 Ağustos 2010 tarihini gösteriyordu. Siyasetin ve siyasilerin tahammülleri ve tahammülsüzlüğü felsefesi üzerine kurgulanmış, aslında siyasetin ne olması gerektiği konusundaki doktrinsel bir bakış açısını sergileyen, deneyimli bir siyaset adamın tespitlerinin yerli yerine yerleşmesinin ahengini tattıran yazınızı, Erdemli de siyaset yapma fırsatını güden, tüm genç siyaset sevdalılarının okumasını isterdim.

       Hep demişimdir kendi kendime, hem de kendi sözümle, hem de kendi özüme “ ÜÇ ADIM ÖNÜNÜ GÖREMEYENİN, ARDINA BAKMA FIRSATI OLAMAZ ” diye. Bilmişliğimden ve kodoşluğumdan değildir bu sözlerim. Hani derim ki, her işin ehlini ararız da, Siyaset ehlini niye aramayız. “ Siyasetinde ehlimi olurmuş canım ” diyenler var vede haklılar kendi bildiklerince. “ Paran varsa; siyaset adamısındır, şu günlerde bu memlekette. ” diyenler maalesef giderek artmaktayken, “ SİYASET; HAYATA KARŞI, BİR KARŞI DURUŞ SERGİLEME CESARETİ, SABRI VE SANATIDIR.” diye yapmış olduğum siyaset tanımlanmasıyla, bazı genellemeciler tarafından, kendimin ve yakın dostlarımın alay konusu yapıldığının bilinci içerisindeyim. Ve yıllardır dost diye yüreğimizi açtığımız bazı eskimiş dostların aleyhimizde propaganda yaptıklarına tanık olmuş, gerçek dostlarımın bu iki yüzlülükten dolayı çekmiş oldukları acıyı anlıyorum. Dik duruşumuza tanık olanların, tanık olacakları en dik duruşu sergilemek içindir tüm bu çabalarımız. Biraz sabır diyorum. Unutulmamalı !.. “Tarih; yalnızca gündemdekileri değil, gidenleri de yazıyor ”.

        12 Ağustos 2010 tarihli yazınızı her bakımdan beklentilerin üzerindeki bir yetkinlikte buldum. Belki de son dönemlerde Erdemli de çıkan birçok mahalli gazetede yayınlanmış okuma fırsatı yakaladığım köşe yazılarından daha gerçekçi, sürükleyici, pozitif tespitleyici olarak kabul gördüm.

        Her ne kadar Erdemli de, D–400 Devlet Kara Yolu Kenarındaki parke taşlarla döşenmiş kaldırımlar üzerine kurulu, yeni nesil pastanelere ait bambu sandalyeli küçük masalar etrafındaki, yerel siyaset içerikli ikindi sohbetlerine katılma fırsatım olmasa da, bu küçük - küçük sohbetlerde ne kadar büyük yerel siyaset meselelerinin konuşulduğunun bilincindeyim. Fakat bu tür geleneksel kulislerin Erdemli deki Feodal yapının yıkılması için, yeterli nefes büyüklüğüne sahip olduğuna inanmıyorum. Bu bakımdan, sizin gibi uzun soluklu siyasi yaşam tecrübesine sahip, eğitim donanımını tamamlamış, kanat önderi bir büyüğümüzün daha geniş tabanlı ve yelpazeli siyasi içerik taşıyan yazılarına ihtiyacımızın olduğuna inanıyorum.

       Ben de bu resmin çok da uzağında değilim, kendimi eğitim anlamında hazır hissettiğim anda, yanı başınızda olacağımdan kimsenin şüphe duymaması gerek diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder